העובדים של כל חברה ללא קשר לתחום העיסוק שלה, מגלים מיומנות רבה בתפקיד שלהם. לאורך השנים הם מתמקצעים בו וכל דבר שנראה מסובך לאחרים, הם פותרים תוך דקות.

היערכות של העסק

בעסקים המודרניים חייבים לחשוב לטווח הארוך ולהיערך למצב עתידי שבו עובד זה לא ימשיך את עבודתו בעסק. עשוי להיות מצב שעובד זה יקבל הצעה מפתה של תפקיד בכיר מחברה אחרת שעוסקת בתחום זהה, עלול להיות מצב שאדם זה יחלה ויפסיק לעבוד באופן פתאומי ויש להיערך גם לימים שבהם העובד יוצא לפנסיה.

לאור מכלול זה, השיטה שמתבצעת בחברות רבות היא למידה ארגונית וניהול ידע. המטרה של מערך זה היא ליצור למידה של הידע הארגוני שצבר בעל תפקיד זה ולתרגם זאת להוראות ולהסברים על שיטת העבודה בחיי היום יום.

פגישות עם בעלי תפקידים

מנהלי החברה מקבלים החלטה לבצע למידה ארגונית וניהול ידע של בעלי תפקידים ספציפיים שהם בעלי שליטה מרכזית במהלכי העבודה השונים כמו בניהול פרויקטים, התמחות בשילוח ימי בכל העולם גורמים במערכת הכספית ועוד.

קיים בסיס התנהלות בכל תפקיד אשר עם השנים קיבל זרועות רבות וצורות התנהלות לטיפול ולפתרונות במצבים השונים.

כדי ליצור מערכי ידע מפורטים ומדויקים, מומחים בנושא למידה ארגונית וניהול ידע נפגשים עם כל אחד מבעלי התפקידים ומכינים מערך ידע מסודר הכולל את כל רבדי העשייה שלהם במסגרת הפעילות היום יומית. המטרה היא לדעת את כל תחומי העשייה שלהם ומהן הפעולות שהם עושים בכל מצב. מי הם אנשי הקשר שאיתם הם עובדים הן בתוך הארגון והן מחוצה לו ואיך מתנהל שיתוף הפעולה בפועל.

הכנה של מערכי ניהול הידע

תוואי הדרך אינו פשוט, יש מקרים שבהם ההתנהלות היא רגילה, מקרים אחרים שיש בהם מבוכים וגם הרבה חריגים שלכל אחד מהם יש שיטה אחרת לפתרון.

לצורך הכנת תחום חשוב זה, אתם מוזמנים לשוחח איתנו. המומחים שלנו יכינו את החומר הכתוב, כיוון שאם יהיה צורך להצניח באופן לא צפוי אדם לתפקיד זה, הוא יוכל בעזרת הרישומים המפורטים לבצע את התפקיד באופן מעולה ומקצועי.

מוזמנים לקרוא בנוסף: ייעוץ ארגוני | אבחון ארגוני

שיתוף

פייסבוק
LinkedIn
הדפס
שלח במייל