כולם מדברים GPT, אבל בואו נדבר תכלס. הנה 5 יכולות חשובות שאתם יכולים לשדרג באמצעות בינה מלאכותית ולהיות כלים אמיתיים בעבודה

אם לא הספקתם בחודשים האחרונים לעקוב אחרי היכולות הפנומנליות של הבינה המלאכותית, הנה סיכום קצר בסופו נעבור לפרקטיקה.

הבינה המלאכותית מסוג GPT, מבוססת על מודל LLM (בתרגום מילולי: מודל שפה גדול), שנועד ליצור טקסט חדש על סמך הנתונים שהוא מקבל. 

המודל מתבסס על טכניקות למידה עמוקה: מיליארדי נוירונים שמספקים כמויות אדירות של נתוני טקסט כדי ללמוד דפוסים, הקשרים ואת המבנה הסטטיסטי של השפה.

באמצעות תהליך זה, המודל לומד דקדוק, תחביר, סמנטיקה ואפילו מידה מסוימת של יכולות חשיבה והבנה ״רגשית״.

חשוב לשים לב שמידי פעם ניתקל בתגובות שגויות או שטותיות, ולכן אימות והערכה ביקורתית על התוצאה, חיוניים בהחלט.

יכולות של gpt

אז בואו ניגש לעבודה ונראה איך לרתום את הבינה המלאכותית ליום יום שלנו:

1.תרגום של הכול ולעשרות שפות במקביל >>

לכאורה מדובר בפעולה פשוטה שכולנו מכירים, אבל במקרה של הבינה המלאכותית תכפילו את היכולת שהכרתם עד היום באלפי מונים. הבינה המלאכותית מאפשרת מעבר חלק בין שפות שונות. היא יכולה לתרגם משפטים שלמים, פסקאות או אפילו טקסטים ארוכים יותר בצורה מדויקת ויעילה ולעשרות שפות במקביל. 

מתי זה טוב לכם במיוחד? 

אם אתם רוצים לתרגם ספרי עזר לעובדים, מדיניות, הוראות שימוש, חומרי תקשורת או לפרסם משרה בארצות שונות. הצ׳אט מאפשר לכם תרגום אוטומטי למספר שפות בבת אחת, תוך התאמה לניואנסים הלוקליים. 

או אם יש לכם אתר בינלאומי (תדמיתי, שירותים, או פלטפורמת מסחר אלקטרונית). הבינה מאפשרת גלובלית תרגום אוטומטי של תיאורי מוצרים מאנגלית למספר שפות, ומאפשרת ללקוחות בינלאומיים לגלוש ולרכוש פריטים בשפת האם שלהם. שימו לב שרוב מאגר הנתונים של הצ׳אט הוא עדיין באנגלית, לכן בשביל להשיג תוצאות אופטימליות שווה להשתמש בשפה האנגלית כברירת מחדל. 

דוגמה לבקשה לתרגום של כמה שפות (prompt):

״קח את הטקסט/המשפט הזה ותרגם לי אותו ל-10 שפות״. 

2.לקצר את כל מה שארוך לכם>>

יש לכם מאמר ארוך לקרוא, ספר, תזה, מחקר או מאות קורות חיים – ואין לכם מספיק זמן? תנו לצ׳אט לקצר לכם טקסטים ארוכים על ידי חילוץ המידע הרלוונטי ביותר. 

מתי זה טוב לכם במיוחד? 

אתם רוצים לעקוב אחר עדכונים בתחום ההשמה והגיוס? הצ׳אט יכול לייצר עבורכם, באופן אוטומטי, סיכומים של כתבות תוכן, כתבות חדשותיות, או כל נושא אחר שמעניין אתכם, מה שמאפשר לכם לסרוק במהירות כותרות וסיכומים ולהישאר מעודכנים. רוצים לחלץ מידע מפתח במהירות ממאות מסמכי קורות חיים? משובים? השתמשו בצ׳אט וקבלו החלטות מושכלות. רוצים להפוך את הצ׳אט שלכם למומחה בתוכן חיצוני שאתם מזינים לו, לדוגמה pdf ארוך של מאות עמודים, ואז להתייעץ איתו לגבי התוכן במסמך? גם זה אפשרי (ראו plugins) בסוף הכתבה. 

דוגמה לבקשה לקיצור (prompt):

״תמצת לי את הטקסט הזה: (ולצרף את הטקסט שאתם רוצים לקצר במילים. אלא אם כן מדובר ב-plugin). אם לא הייתם מרוצים, בקשו שוב: ״נסה שוב, רק הפעם יותר קצר״. 

3. לשאול הכול!

אז כן, אם עד היום שאלנו את גוגל שאלות וקיבלנו אלפי תוצאות, היום אפשר לשאול כל שאלה שעלה על רוחכם בכל נושא בעולם ולקבל תשובה אחת מפורטת וככל הנראה הכי מדויקת שתמצאו ברשת (עדכנית במידע עד שנת 2021 נכון להיום). הצ׳אט עונה על סמך בסיס הידע העצום שלו. 

מתי זה טוב לכם במיוחד? 

נתקלתם בשאלה מקצועית שלא מוצאים לה תשובה? נסו את צ׳אט GPT. אתם לומדים כרגע משהו וצריכים תשובה? תשאלו. יש לכם בעיה רפואית ואתם רוצים עצה של ״רופא״. תשאלו אותו. כמובן, כמו שציינו בהתחלה. הצ׳אט יכול לעשות טעויות או לפרש את השאלה שלכם לא נכון. היו ביקורתיים. התשובה לא מספקת? דייקו את השאלה עד שתגיעו לתשובה המדויקת מבחינתכם.

דוגמה ל-prompt:

״מי צייר את המונה ליזה?״, ״מהי בירת אוסטרליה?״. אתם גם יכולים לבקש ממנו שיכתוב בעצמו שאלות ויענה עליהן: ״שאל 5 שאלות כלליות בנושא חברתי וענה עליהן.״

4. ליצור תוכן מקורי ומותאם אישית >>

אם אתם רוצים ליצור טקסט דמוי אדם כדי לענות תשובות אוטמטיות לשאלות נפוצות או לחילופין, אם אתם רוצים לקבל תשובות לשאלות שלכם בסגנון מסוים, מ״אדם״ מסויים, דמות או בצורת ביטוי מסויימת (הומוריסטית, שפה גבוהה, רשמית, יצירתית) – אתם רק צריכים לבקש את זה מהצ׳אט. 

מתי זה טוב לכם במיוחד?

כשרוצים ליצור תבניות דוא"ל סטנדרטיות עבור תהליכי משאבי אנוש שונים; לייצר מודעת דרושים בוורסיה נוספת; ליצור מודעת פייסבוק חדשה לקהלי יעד ספציפיים; לקבל מענה של ״מומחה״ בתחום מסויים. כל זה אפשרי ככשואלים נכון.

דוגמה ל-prompt:

״תענה לי על התשובה כאילו אתה מומחה בתחום הסייבר״; ״תענה לי כאילו אתה מנתח לב״; ״תכתוב לי מודעת דרושים שמתאימה למהנדסים״ וכו׳.

5. ניתוח סנטימנט הקהל שלכם >>

רוצים לדעת מה העובדים חושבים על הארגון או מה הקהל שלכם חושב עליכם ברשת החברתית? הבינה המלאכותית יכולה לנתח ולפרש את הסנטימנט המתבטא בנתוני טקסט, ולהציע תובנות לגבי דעת הקהל עליכם, לספק לכם משוב לקוחות או לזהות מגמות במדיה החברתית. 

מתי זה טוב לכם במיוחד?

בעיקרון תמיד טוב לדעת מה קהל העוקבים שלכם חושב עליכם, אבל אין ספק שאם יש אירוע ספציפי מדובר שעלה לכותרות וקשור אליכם, זה הזמן לברר מה חושב הקהל. כלי הניטור של הבינה המלאכותית מעריך את הפוסטים והתגובות במדיה החברתית ומספק לכם דוחות שיעזרו לכם לזהות ולשפר במידת הצורך. את סנטימנט העובדים אפשר לנתח תוך כדי סקירת משובים. 

דוגמה ל-prompt:

״נתח לי את הסנטימנט/ים שעולים מתוך הטקסט הזה״ (ולצרף את הטקסט).

יתרונות של GPT

והנה עוד תוספת חשובה לפני סיום: ה-plugins! 

(גם לחיים הפרטיים וגם למקצועיים)

היום יש לצ׳אט GPT יכולת התממשקות לתוכנות צד 3 (מה שנקרא plugins).
יכולת שמאפשרת לו ״לקרוא״ תוכן מחוץ למאגר הנתונים שלו. לדוגמה, התממשקות למנוע חיפוש טיסות, התממשקות לתוכנת דיוור, למסמך חיצוני (ראו סעיף 2) ועוד. היכולת הזו מאפשרת לכם להפוך את הצ׳אט לעוזר אישי שלכם שמחפש לכם את הטיסות הכי טובות (לפי הנחיות והעדפות שלכם), להפוך למומחה אישי שלכם בנושאים ספציפיים או לכתוב לכם מיילים ולדוור אותם (לפי הפרמטרים שהגדרתו לו). 

בהצלחה!

*תודה רבה לשירה ספטר, מנכ״לית Iverse, ולצוות החברה, על הסיוע המקצועי בכתיבת הכתבה.

שיתוף

פייסבוק
LinkedIn
הדפס
שלח במייל