מי מפחד מלומדות בעולם הביטוח?

שימוש בלומדות בענף הביטוח ושוק ההון מאפשר להעביר תכנים מקצועיים, הנחיות הרגולציה ולימוד מערכות התפעול, בקצב לימוד אישי, בכל עת ובכל מקום.

כמנהל הדרכה בוודאי התמודדת לא אחת עם אתגרים מורכבים הקשורים למקצועיות עובדיך. לדוגמא: קיבלת למשרדך פקידה חדשה שעולם הביטוח אינו מוכר לה ולא הצלחת למצוא את הזמן להדריך אותה, או שיצא חוזר מטעם המפקח על הביטוח והרגשת שהעובדים בסוכנות לא באמת קראו אותו או שקראו אך לא באמת מבינים אותו או שחב’ הביטוח הכינה הדרכה בנושא אך בשל עומס עבודה לא הצלחתם להגיע להדרכה…

מסתבר, כי ישנם כיום אמצעי הדרכה המסוגלים להרחיב את יריעת הלמידה אל מעבר להדרכה תחומה במקום ובזמן: אחד מהם הוא לומדה.

קבוצת “מבטח-סימון”, מנהלת ההסדרים הפנסיוניים והפיננסים הגדולה בישראל, החליטה על השקעה במיזם חדשני אשר יעסוק בפיתוח לומדות ומשחקי למידה עבור ענף הביטוח והפיננסים בפרט, ועבור ענפים נוספים בכלל. המיזם החדש הוא תוצר ראשון של שיתוף הפעולה החדשני בין “מבטח-סימון”, לקבוצת ניהול ופיתוח משאבי האנוש ופיתוח מערכות תוכנה ותקשוב מתקדמות למשאבי אנוש, “היי קפיטל”, שכזכור “מבטח-סימון” רכשה 50% ממניותיה.

מה זאת לומדה?

המילה “לומדה” הינה המילה הרווחת ביותר לתיאור למידה המתבצעת באמצעות אמצעי מחשוב (מחשב, אינטרנט) או מכשיר תקשורת (טלפון נייד, מחשב כף-יד), תוך הפרדה במקום ולעתים גם בזמן, בין הלומד למלמד.

שימוש בלומדות בענף הביטוח ושוק ההון מאפשר להעביר תכנים מקצועיים, הנחיות הרגולציה ולימוד מערכות התפעול, בקצב לימוד אישי, בכל עת ובכל מקום. זאת באופן אינטראקטיבי, המעודד את הלומד להיות פעיל ולנהל מעין דיאלוג עם התוכן. הלמידה אפקטיבית, פעילה, מהנה, ובאמצעות מערכת ניהול למידה (L.M.S) ניתנת לניהול ובקרה.

באמצעות לומדות, יכול הארגון להשיג חיסכון ניכר בעלויות ההדרכה והתפעול, לצד שיפור הידע המקצועי של עובדיו. בדרך זו ניתן, למשל, להכשיר עובדים בודדים המתקבלים לעבודה, מבלי להמתין לפתיחת קורס. בניית מערך לומדות יוצר גם מאגר ידע אותו יוכל הארגון להנחיל לעובדיו בהווה ובעתיד, ובכך לשמר את הידע הרב הגלום בו. כמו כן, הוכח כי שילוב לומדות בהדרכה מסורתית (Blended Learning) מגביר את אפקטיביות הלמידה.

מהם האתגרים העומדים בפני מפתח הדרכה בבואנו לפתח לומדה?

במטרה ליצור חווית למידה אפקטיבית ללומד, מפתחי ההדרכה נדרשים להתמודד עם אתגרים רבים, ביניהם:

ארגון המידע מתוך מקורות מגוונים והפיכתו לידע,באמצעות הבניית התכנים בצורה ברורה ונוחה להבנה. הגברת מוטיבציית הלומד ללמידה, אשר הינה אישית ולרוב מתבצעת בזמנו החופשי. הפחתת הניכור שעשוי לחוש לומד היושב מול מחשב,בהיעדר תחושת אנושיות אותה היה חווה בהדרכה פרונטאלית. התאמת הלומדה לסגנונות למידה שונים, תוך גישור על פערי הידע של הלומדים. שמירה על ערנות הלומד במהלך הלמידה היחידנית מול המחשב,אשר עלולה להפחית ריכוז ואף לגרום לשעמום. הפחתה למינימום של מצבים בהם תהיינה ללומד שאלות לא פתורות במהלך הלמידה-לומד שאינו מקבל מענה לשאלות, יהיה טרוד ולא פנוי להמשך תהליך הלמידה.

על-מנת לענות על אתגרים אלו, אנו “מפצחים” את המידע ההדרכתי ליחידות קטנות, ומתמצתים אותו כך שייתן מענה ממוקד ללומד (הבחנה בין העיקר לטפל). בנוסף, אנו משלבים מספר אלמנטים בפיתוח הלומדה, המסייעים בהטמעה אפקטיבית של המידע שנלמד:

סרטוני טיזר מהנים, המייצרים גירוי שמטרתו לעורר מוטיבציה ללמידה אצל הלומד. שימוש בדמות מנחה (מנטור), המלווה את הלומדה, לעיתים בדמות לומד המעלה שאלות לקידום תהליך הלמידה, ולעיתים בדמות מומחה המסביר ומרחיב במקומות רלוונטיים. ניצול המדיום להמחשת אובייקטים ומסרים, כגון: קריינות, תמונות, הנפשות, סרטונים ועוד. ריבוי אינטראקציות במהלך הלמידה, לשמירה על מעורבות וערנות הלומד,ביניהן: שאלות מסוגים שונים, חשיפת תכנים עצמאית, משחקי למידה אינטראקטיביים ועוד.

אתגרים מורכבים – פתרונות פשוטים

המעבר מלמידה פרונטאלית ללמידה עצמית מול מחשב כרוך בחששות, כמו כל שינוי המערב חדשנות טכנולוגית. התאמת סביבת ההדרכה, פיתוח מיומנויות למידה, התקנת הלומדה ודרישות המערכת, הינם רק חלק מהאתגרים. על מנת להתמודד עם האתגרים הללו, אנו, בחברת “היי קפיטל”, בונים לכל לומדה מערך “עוטף למידה” הנותן מענה בשלושה מישורים: טכנולוגי; סביבתי-פיסי; אנושי.

תפיסתנו היא ששילוב למידה מתוקשבת בארגון הוא שינוי, ושינוי הנו תהליך מתמשך. לא מדובר כאן ב”זבנג וגמרנו”. מעטפת למידה מקיפה הופכת את האתגרים הכרוכים בשינוי עבור הארגון הלומד לפשוטים יותר, לברורים וממוקדים יותר ואף למהנים הרבה יותר.

נקודת המבט שלך היא נקודת המוצא שלנו

אנחנו ב”היי קפיטל”, מציעים שירות להטמעת לומדות מותאם לארגון, שעבורו זו ההתנסות הראשונה בלמידה מתוקשבת. השירות מספק חווית משתמש פשוטה למראית עין אך עם גמישות רבה, כדי להתמודד עם הצרכים המורכבים של הארגון. בשירות זה אנו “תופרים” לארגון את תהליך ההטמעה המתאים לצרכיו, בהם: בחירת התכנים המתאימים לפיתוח לומדות ראשונות, בניית תהליך הטמעה וביצוע מדידה איכותית וכמותית לבדיקת מידת השגת מטרות ההדרכה ומטרות הארגון (ROI).

——————————————–
שרון גדעוני עוז הינה מנהלת מחלקת פתרונות למידה בפילת מקבוצת היי קפיטל המתמחה בניהול ובפיתוח משאבי אנוש, המספקת פתרונות מתקדמים לארגונים ביניהם מיקור חוץ בגיוס ומש”א, ייעוץ ופיתוח ארגוני, טכנולוגיות גיוס ופתרונות למידה מסורתיות ומתוקשבות.

 

השארת תגובה